Alla inlägg den 24 november 2011

Av Ulf Grele - 24 november 2011 16:34

Dags att åka hem men först skall vi hämta piller på apoteket, att ta sig in i bilen var inte det enklaste. Doktorns varningar ringde i huvudet 'du får inte göra det eller det eller det. Efter 10 minuter satt jag i passagerarplatsen i bilen. Hemresan var inga problem, men jag började fundera hur jag skulle ta mig ut ur bilen. Ett alternativ är ju att sitta kvar tills rehabiliteringen är klar!!. Med god hjälp av Linnea lyckades jag ta mig ur bilen. Det blir ingen mer träning idag, nu skall vi anpassa hemmet till titanuffe. Hemtjänsten gjorde ett hembesök för några veckor sen och lämnade hjälpmedel som jag skulle behöva. Sittkudde i bästa fåtöljen framför tv 'n blir dagens sista aktivitet.

Av Ulf Grele - 24 november 2011 12:49

Efter kyckling med ris var det dags för nästa träningspass. Gick ut i korridoren och gick den längsta promenaden hittills med mina kryckor. Det är inga problem att stödja på benet då känns det inget, smärtan kommer när jag skall flytta benet framåt. Körde muskelträning stående på 15 min som jag fått från sjukgymnasten.

Av Ulf Grele - 24 november 2011 09:09

Försökte få smärtlindring innan frukost men syrrorna hade lite för mycket att göra. Jag var lite osäker om jag skulle gå upp och gå ändå med tanke på vad som hände i går morse. Det gick att ta sig till toaletten utan piller med det gjorde om så det tog lite tid. Nu har jag fått frukost och mina piller och väntar på att smärtan skall avta, sen blir det träning innan lunch.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards