Alla inlägg den 7 december 2011

Av Ulf Grele - 7 december 2011 17:04

Tränar regelbundet både muskelträning och gångträning. Att gå min långpromenad på ca 2 km är underbart det smärtar inte och det känns som för 3-4 år sen. Det ömmar och stramar där ingreppet gjordes men det är ett övergående problem. Jag känner ingen skillnad mellan höftlederna när jag går, det är en häftig känsla. En sak jag lärt mig under denna tid är vad "painkiller" är. När värken är som svårast och de ordinarie pillren inte hjälper, tar man en annan kompis och väntar, efter ca en halvtimme minskar smärtan successivt. Den STORA nackdelen med "painkiller" är att man blir så såsig i bollen, det enda som hjälper är att sova. Sen kan man undra varför man valt färgerna rosa/lila på dessa piller? Efter ca 1,5 vecka slutade jag med de pillerna, det kan inte vara bra och peta i sig dem tänkte jag. Det har fungerat bra. Nästa steg var att ta bort de långtidsverkande pillren, som enligt information asken "behandling under längre tid kan medföra vanebildning". Natten efter jag slutade med dem hade jag frossa och svettattacker hela natten, dagen efter var jag sänkt hela dagen och orkade inte att göra nåt vettigt, ingen träning. Nu två dagar efter är det ok, jag har fått ork och kraften tillbaka. Nu kör jag bara på Alvedon och det fungerar bra. Att försöka gå utan kryckor har jag lagt ned, det går inte förrän musklerna orkar hålla mot när man tar steget och för det krävs det mycket träning, som det är nu så faller jag igenom i steget för att jag inte orkar hålla mot, så det blir kryckan ett tag till.

Ovido - Quiz & Flashcards