Alla inlägg den 13 januari 2012

Av Ulf Grele - 13 januari 2012 17:14

Idag har jag varit och fått massage, en rejäl duvning på musklerna i höften. Det blev ett fantastiskt resultat, smärtan vid belastning försvann och stelheten som jag känt när jag går försvann nästan helt. Nu skal jag ta ett varmt bad så får vi se hur det känns i morgon. En jäger i badet kanske?

Av Ulf Grele - 13 januari 2012 17:05

Det är nu vecka 7 och träningen har fungerat bra, jag har blivit bättre för varje vecka och kunde slänga kryckorna förra veckan. Jag ökade träningsdosen och började med tyngre styrketräning för ben, rygg och mage. Då kom motgången, jag vaknade på morgonen och när jag tog första steget så smärtade det i höften. Plockade fram kryckorna igen och åkte på träning hos sjukgymnasterna på Akis. De bad mig ta det lite lugnt med träning några dagar för att se om det ger med sig. Har kört på crosstrainer och då känner jag inget så fortsätta träna går bra, men inte belasta benet då gör det ont. Vad skall vi hitta på nu då?

Av Ulf Grele - 13 januari 2012 17:00

Att fira jul i fjällen utan att kunna åka skidor var en ny upplevelse. När familjen tog sina slalomskidor tog jag mina vandringsstavar. Jag gick 3-4 km varje dag och tränade med det program jag fått från sjukgymnasterna. Under veckan gjorde jag framsteg. Jag kan ta ut stegen längre när jag går men det stramar fortfarande i höften där snittet gjordes. Lite bastu och jäger!!

Ovido - Quiz & Flashcards